فقط یه سال بعد از معرفی اپتیک (Optiq) به عنوان اقتصادیترین ماشین برقیاش، کادیلاک همین حالا داره برای مدل ۲۰۲۶ آپدیتهای بزرگی رو عرضه میکنه. این حرکت برای یه مدلی که تازه سال دومشه، اصلاً عادی نیست و این شرکت داره قدرتش رو بیشتر میکنه، یه مدل پایه جدید اضافه میکنه و یه نسخه خفن پرفورمنس رو هم رو کرده؛ یه استراتژی خیلی جسورانه برای بازار شلوغ شاسیبلندهای برقی آمریکا.
تو سال اولش، کادیلاک اپتیک مدل ۲۰۲۵ فقط یه مدل داشت: یه مدل دو موتوره و دو دیفرانسیل (AWD). اما برای سال ۲۰۲۶، اوضاع فرق کرده. کادیلاک داره یه مدل استاندارد جدید دیفرانسیل عقب (RWD) معرفی میکنه که انتظار میره قیمت پایهی ماشین رو از ۵۴,۰۰۰ دلار مدل ۲۰۲۵ پایینتر بیاره. این مدل پایه جدید اصلاً ماشین ضعیفی نیست و قدرت خوب ۳۱۵ اسب بخاری و ۴۵۰ نیوتنمتر گشتاور داره. نکته جالبش اینجاست که این قدرت، حتی از نسخه دو دیفرانسیل مدل ۲۰۲۵ هم بیشتره.
مدل دو دیفرانسیل ۲۰۲۶ اپتیک هم برای اینکه از برادر جدید و ارزونترش عقب نمونه، قدرتش یه جهش بزرگ داشته. مهندسها قدرت خروجی رو به ۴۴۰ اسب بخار و ۶۷۵ نیوتنمتر گشتاور رسوندن. این یعنی یه جهش عظیم ۱۴۰ اسب بخاری نسبت به مدل ۳۰۰ اسب بخاری ۲۰۲۵. انگار کادیلاک تصمیم گرفته ماشین برقی پایهاش از نظر عملکردی اصلاً شبیه مدلهای پایه نباشه. هر دو مدل دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل از همون پک باتری ۸۵ کیلووات ساعتی اولتیوم (Ultium) استفاده میکنن و کادیلاک برد حدود ۴۸۳ کیلومتر رو با یه بار شارژ کامل براشون تخمین میزنه.
برای اونایی که دنبال عملکرد حتی بهتری از ماشینهای برقیشون هستن، کادیلاک تازگیها از مدل ۲۰۲۶ اپتیک-وی (Optiq-V) هم رونمایی کرده. این مدل پرفورمنس به خانواده V-Series کادیلاک اضافه میشه که مخصوص قویترین و آمادهترین ماشینهای این شرکت برای پیست هستن. اپتیک-وی یه سیستم دو موتوره با قدرت ۵۱۹ اسب بخار و ۸۸۰ نیوتنمتر گشتاور داره. کادیلاک ادعا میکنه که با فعال کردن حالت «Velocity Max»، اپتیک-وی میتونه تو ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسه و اینطوری مستقیم وارد رقابت با چندتا ماشین برقی پرفورمنس جدی میشه.
تمام نسخههای اپتیک روی پلتفرم انعطافپذیر BEV3 جنرال موتورز ساخته شدن؛ همون پلتفرمی که زیربنای ماشینهای برقی دیگهای مثل شورولت بلیزر EV و اکوئیناکس EV هم هست. اپتیک ۴,۸۲۰ میلیمتر طول، ۱,۹۱۳ میلیمتر عرض و ۱,۶۴۴ میلیمتر ارتفاع داره که اونو به یه رقیب سرسخت تو کلاس شاسیبلندهای لوکس کامپکت تبدیل میکنه. داخل کابین، رانندهها با یه نمایشگر LED عریض ۳۳ اینچی روبرو میشن که کل داشبورد رو گرفته. برای مدل ۲۰۲۶، تنها تغییر ظاهری قابل توجه تو بخش رنگه که رنگ سفید کریستالی سهپوششه (Crystal White Tricoat) بازنشسته شده و جاشو به یه رنگ سفید درخشان سهپوششه (Vibrant White Tricoat) جدید داده.
اما تغییر بزرگ اصلی موقع شارژ کردن خودشو نشون میده. باتری ۸۵ کیلووات ساعتی اپتیک هنوزم میتونه با ۱۰ دقیقه شارژ سریع DC، حدود ۱۲۷ کیلومتر به برد ماشین اضافه کنه، ولی حالا با داشتن پورت استاندارد NACS، رانندهها به شبکه گسترده سوپرشارژرهای تسلا هم دسترسی دارن.