CATL از جدیدترین نوآوری خود در بخش خودروهای الکتریکی رونمایی کرده است: سری باتری Tectrans برای خودروهای تجاری سنگین. این یک گام مهم رو به جلو در برقیسازی صنعت حملونقل تجاری است که چالشهای کلیدی مانند محدودیتهای برد، زمانهای شارژ کند و کاهش عمر باتری را برطرف میکند.
سری تکترانس چهار نسخه باتری تخصصی ارائه می دهد: سوپرشارژر، عمر طولانی، برد طولانی و بادوام. هر نسخه پاسخی به کاربردهای خاص در بخش خودروهای تجاری سنگین است.
CATL باتری های Tectrans را برای خودروهای تجاری سنگین معرفی می کند
نسخه سوپرشارژر دارای نرخ شارژ چشمگیر 4C است که به آن اجازه میدهد تا 70 درصد SoC را تنها در 15 دقیقه شارژ کند. این به معنای حداقل زمان توقف و افزایش کارایی عملیاتی برای مشاغل است. این باتری به دلیل برد تا 500 کیلومتر و طول عمر 1200000 کیلومتر برای کاربردهایی مانند معدن و ساخت و ساز ایده آل است.
نسخه با عمر طولانی، همانطور که از نامش پیداست، طول عمر فوق العاده ای را برای حمل و نقل طولانی مدت – 15 سال یا 3،000،000 کیلومتر، ارائه می دهد. CATL تخمین می زند که یک کامیون سنگین که 200000 کیلومتر در سال سفر می کند می تواند 124400 یورو در طول هشت سال در مقایسه با یک کامیون دیزلی سنتی صرفه جویی کند.
نسخه دوربرد، مرزهای کامیون های الکتریکی را با ظرفیت تا 1000 کیلووات ساعت و برد تا 800 کیلومتر جابجا می کند. این محدوده گسترده، فرصت های جدیدی را برای حمل و نقل از راه دور باز می کند و اتکا به سوخت های فسیلی را کاهش می دهد.
CATL باتری های Tectrans را برای خودروهای تجاری سنگین معرفی می کند
در نهایت، نسخه بادوام طراحی شده برای ماشین آلات ساختمانی. این باتری در مقایسه با استانداردهای صنعتی استقامت چهار برابری را ارائه می دهد. اکنون، حتی سختترین محیطهای عملیاتی نیز میتوانند از بنزین و گازوئیل دور شوند.
این شرکت گزارش می دهد که نسخه بادوام در حال تولید انبوه است و در حال حاضر بیش از 20 مدل از هشت سازنده ماشین آلات ساختمانی را تولید می کند. CATL به مدت چهار سال متوالی تامین کننده پیشرو باتری های کامیون های سنگین در چین بوده است و 30 درصد از سهم بازار را در بخش ماشین آلات ساختمانی در اختیار دارد.
منبع:arenaev