شبکه سوپرشارژر تسلا به آرامی اما مطمئناً به روی وسایل نقلیه ساخته شده توسط شرکت های دیگر باز شده است، که مجموعه بسیار خاصی از مشکلات را ایجاد کرده است زیرا مکان های درگاه شارژ بین مدل ها بسیار متفاوت است.
سوپرشارژرها در ابتدا فقط با در نظر گرفتن تسلا طراحی شدند و به همین دلیل کابل های آنها کوتاه است. با این حال، با توجه به اینکه خودروهای دیگر نیز از سوپرشارژر استفاده میکنند، تسلا تصمیم گرفته است که تعداد کابلهای بلندتر را در سوپرشارژرها افزایش دهد. در 18 ماه آینده، این شرکت انتظار دارد که تعداد کابل های بلند از کابل های کوتاه بیشتر شود.
تخمینهای در دسترس بودن استال در سوپرشارژرها نیز دقیقتر میشوند، زیرا تسلا میگوید اکنون میتواند تشخیص دهد که یک خودروی الکتریکی با درگاه شارژ در جایی به غیر از سمت چپ عقب یا جلو سمت راست، به یک غرفه سوپرشارژر با کابل کوتاه وصل میشود. بنابراین دیگر هیچ امیدبخشی در مورد در دسترس بودن غرفه وجود نخواهد داشت. در آینده نقشهبرداری دقیق سایت و حتی تازهسازی سریعتر در دسترس بودن غرفه وجود خواهد داشت.
بیش از 1500 سایت سوپرشارژر تاکنون اصلاح شده اند “به طوری که رانندگان هرگز مجبور نیستند از بیش از 2 فضای شارژ برای شارژ استفاده کنند” و این بدیهی است که در دسترس بودن استال را به طور کلی افزایش داده است.
در نهایت، تسلا میگوید که دیگر خودروسازان را تشویق میکند تا “محل درگاه شارژ را به سمت چپ عقب یا جلو سمت راست منتقل کنند” تا “سازگاری یکپارچه با سوپرشارژرهای 30k+ کابل کوتاه در دسترس برای سایر خودروهای برقی در سراسر جهان” را فراهم کنند.
منبع:arenaev