طلوع عصر جدیدی برای جگوار فرا رسیده است، اما این تغییر بدون شروع برخی بحث ها اتفاق نمی افتد. این خودروساز مشهور بریتانیایی قبل از عرضه خط جدید خود، استراتژی تغییر نام تجاری شجاعانه خود را آغاز کرده است.
این هویت برند جدید بحثی را در میان علاقه مندان و کارشناسان صنعت برانگیخت. آخرین کمپین تبلیغاتی این شرکت دارای یک پالت رنگی با کنتراست بالا و مدل های مد آندروژن است. بسیاری از مردم آن را به ویژه تفرقهانگیز میدانند و برخی از آن به دلیل دور شدن بیش از حد از تصویر سنتی جگوار انتقاد میکنند.
جگوار به نوبه خود، جنجال ها را نادیده می گیرد و به مرحله بعدی می رود. این شرکت خودروی الکتریکی جدید خود را در یک اعلامیه مرموز به نمایش گذاشت و تایید کرد که در 2 دسامبر در میامی رونمایی خواهد شد. تصویر تیزر طراحی مربعی را نشان می دهد که میراث جگوار را به طور محکم به کتاب های تاریخ اختصاص داده است. این واضح ترین نشانه هنوز است که نشان می دهد جگوار می خواهد کاملاً خود را بازتعریف کند.
قیمت خودروی الکتریکی جدید حداقل 120000 دلار است. تصمیم برای هدف گذاری قیمت بالاتر نشان دهنده جاه طلبی جگوار برای رقابت با دیگر سازندگان خودروهای برقی لوکس مانند Lucid است. این سؤالاتی را در مورد اینکه آیا جگوار می تواند با موفقیت نسل جدیدی از مشتریان را جذب کند و در عین حال طرفداران وفادار خود را حفظ کند، ایجاد می کند.
02 دسامبر 2024 میامی.
هیچ چیز را کپی نکنید.#جگوار pic.twitter.com/NtLn7j1T7Y
— جگوار (@Jaguar) 20 نوامبر 2024
کمپین بازاریابی به دلیل گنجاندن چهرهها و بدنهای متنوع، انتقادات زیادی را به خود جلب کرد. عده ای خودروساز را متهم کردند که برای «بیدار کردن» ایدئولوژی دست می زند. برخی دیگر جگوار را به دلیل فراگیری و شجاعتش در به چالش کشیدن هنجارهای جنسیتی سنتی تحسین کرده اند.
با وجود جنجال ها، یا شاید به لطف آن، استراتژی بازاریابی جدید جگوار گرمای زیادی را در اطراف برند ایجاد کرده است. جستجوهای آنلاین جگوار از زمان راه اندازی کمپین تبلیغاتی تحریک آمیز آن افزایش یافته است. به نظر می رسد تصمیم جگوار برای پذیرش رویکردی جسورانه تر و غیر متعارف، حداقل از نظر آگاهی از برند، ممکن است نتیجه دهد. آیا این آگاهی به فروش تبدیل خواهد شد؟
آینده الکتریکی جگوار شروعی بحث برانگیز دارد
خودروی الکتریکی کاملاً جدید یک جگوار کاملاً جدید، سواری زیادی روی آن خواهد داشت. کل آینده یک برند نمادین به این بستگی دارد که این وسیله نقلیه به درستی کار کند و تحسین مشتریان بالقوه را به خود جلب کند. تمام این بازاریابی بحث برانگیز به سرعت فراموش می شود اگر خودرو به همان اندازه که شرکت ادعا می کند انقلابی باشد. جگوار در صورت عدم موفقیت، به عنوان یکی از شرکتهای خودروسازی که به دلیل تفاوتهای فرهنگی، مسیر خود را از دست داده، در تاریخ ثبت خواهد شد. ماشین ها قرار است مردم را دور هم جمع کنند نه اینکه آنها را از هم جدا کنند.
منبع:arenaev