شیائومی درآمد قابل توجه 1.17 میلیارد یورو از کسب و کار خودروهای برقی خود را در سه ماهه سوم سال 2024 اعلام کرد که نشان دهنده افزایش 52.1 درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال 2024 است. این افزایش درآمد تا حد زیادی به عرضه و تحویل موفق سری SU7 شیائومی نسبت داده می شود.
شیائومی 39790 دستگاه SU7 EV را بین جولای تا سپتامبر تحویل داد که تعداد کل تحویلها را از زمان عرضه در 28 مارس به 67157 دستگاه رساند. این اعداد آشکارا در حال حاضر بیشتر است. سری SU7 که از سه نسخه استاندارد، پرو و مکس تشکیل شده است، به سرعت در بازار خودروهای برقی چین مورد توجه قرار گرفته است. میانگین قیمت فروش SU7 در سه ماهه سوم 238650 یوان (تقریباً 29600 یورو) بود. این افزایش 4.4 درصدی نسبت به سه ماهه دوم است و به دلیل محبوبیت فزاینده مدل های پیشرفته Pro و Max است.
تجارت EV شیائومی با درآمد 1.3 میلیارد دلاری به سه ماهه سوم پایان میدهد
با وجود ارقام قابل توجه درآمد، کسب و کار خودروهای برقی شیائومی هنوز در مراحل اولیه خود است و در حال حاضر با زیان کار می کند. این شرکت زیان خالص تعدیل شده 1.5 میلیارد یوان (186 میلیون یورو) را گزارش کرد. شیائومی به آینده بخش خودروهای برقی خود خوشبین است. بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل آن، لی جون، هدف تعدیل شده ای را برای تحویل 130000 دستگاه SU7 تا پایان سال 2024 اعلام کرد.
موفقیت EV شیائومی را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد. این شرکت از شهرت برند قوی و پایگاه مشتریان وفادار خود برای به دست آوردن جایگاهی در بازار رقابتی خودروهای برقی استفاده کرده است. شیائومی با چنین پایگاه مشتریان بزرگی، صرفاً بر روی توسعه خودروهای برقی با کیفیت بالا و پیشرفته با قیمت های رقابتی تمرکز کرده است. تقریباً آسان به نظر می رسد.
کسب و کار خودروهای برقی شیائومی با 1.3 میلیارد دلار درآمد به سه ماهه سوم پایان میدهد
همه چیز برای شیائومی ساده نیست. این شرکت با رقابت زیادی در بازار خودروهای برقی از سوی خودروسازان معتبر و دیگر استارت آپ های برقی مواجه است. شرکت هایی مانند XPeng و Nio در حال حاضر حضور قدرتمندی در بازار خودروهای برقی چین ایجاد کرده اند. XPeng درآمد 8.11 میلیارد یوان (0.99 میلیارد یورو) در سه ماهه دوم گزارش کرده است، در حالی که Nio 17.45 میلیارد یوان (2.16 میلیارد یورو) درآمد داشته است. انتظار می رود هر دو شرکت به زودی نتایج سه ماهه سوم خود را منتشر کنند.
شیائومی سابقه قوی در زمینه نوآوری و درک عمیقی از فناوری مصرف کننده دارد. با سبد رو به رشد EV و اهداف فروش بلندپروازانه، این شرکتی است که باید تماشا کرد. تا 30 سپتامبر، شیائومی 127 نمایشگاه در 38 شهر در سراسر سرزمین اصلی چین داشت و همچنان در حال رشد است.
منبع:arenaev