MG Cyberster یک رودستر تمام الکتریکی است که سال گذشته معرفی شد، اما امسال به آرامی راه خود را به بازار اروپا باز کرد. پیدا کردن رقیب مستقیم هم به دلیل عملکرد و هم به دلیل قیمت تهاجمی آن دشوار است. اگر بخواهید با قیمت 64000 یورویی خودرو مطابقت داشته باشید، باید یک رودستر دست دوم بخرید و احتمالاً خودروی ICE با شتابی دور از آنچه سایبرستر می تواند انجام دهد خواهد بود.
این خودرو در دو تریم Trophy و GT عرضه می شود که بارزترین تفاوت آن در عملکرد است. Trophy به شما 347 اسب بخار قدرت می دهد، در حالی که GT با اضافه کردن یک موتور الکتریکی دیگر در جلو به 503 اسب بخار می رسد.
برای کیست؟
بدیهی است که Cyberster برای علاقه مندان به خودرو، به ویژه علاقه مندان به خودروهای برقی، هدف قرار گرفته است. این وسیله نقلیه ای با عملکرد بالا است که به جای عملی بودن، بر طراحی و تجربه رانندگی سرگرم کننده تمرکز دارد. با توجه به توان خروجی آن نیز قیمت بسیار پایینی دارد.
با این حال، این بدان معنا نیست که MG Cyberster ارزان است. در واقع کاملاً برعکس – مواد مورد استفاده در یک ماشین دو برابر گرانتر نیستند.
MG Cyberster در یک نگاه:
ابعاد: 4535 × 1913 × 1329 میلی متر، فاصله بین دو محور 2690 میلی متر.
پیشرانه های موجود: 74 کیلووات ساعت – RWD 250 کیلووات (347 اسب بخار)، 475 نیوتن متر؛ 74 کیلووات ساعت – AWD 375 کیلووات (503 اسب بخار)، 725 نیوتن متر.
شارژ: 144 کیلووات CCS، 10-80٪ در 38 دقیقه.
برد: RWD – 509 کیلومتر; AWD – 444 کیلومتر، WLTP.
وزن: تا 1984 کیلوگرم
صندوق عقب: اتحادیه اروپا: 250 لیتر، بدون تنه
چه چیزی در مورد آن عالی است؟
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یکی از بهترین چیزهای Cyberster ارزش آن است. قیمت این وسیله نقلیه از 64000 یورو شروع می شود. دارای یک جفت در قیچی، سقف اتوماتیک و فضای داخلی عالی. هر چیزی را که در داخل آن لمس می کنید، احساس برتری می کند. علاوه بر این، سقف بسیار سریع باز و بسته می شود.
فرمان دارای دکمههای فیزیکی و جوی استیکهایی است که استفاده از آنها عالی است و کابین خلبان مانند یک رودستر واقعی، بسیار راننده محور است. MG همچنین ویژگی V2L را اضافه کرده است تا بتوانید در صورت نیاز، وسایل مختلف را در حال حرکت روشن کنید.
چی خوب نیست؟
صندوق عقب وجود ندارد، و حتی اگر صندوق عقب برای کلاس Cyberster مناسب است، هنوز فضای ذخیره سازی زیادی با این یکی ندارید.
به غیر از دکمه های فیزیکی روی فرمان، اکثر کنترل های دیگر لمسی هستند. کنسول مرکزی یک صفحه نمایش کوچک را برای تنظیمات معمولی میزبانی می کند، اما خیلی پایین است، بنابراین هنگام کار با آن می توان به راحتی حواس راننده را پرت کرد.
کنسول مرکزی همچنین سوئیچ دنده را در خود جای داده است که در همه جا قرار دارد. فضای زیادی می گیرد زیرا برای هر دنده یک دکمه وجود دارد. برای مثال، به راحتی میتوانست یک کلید کوچکتر یا یک سوئیچ باشد.
دستگیره کنار مسافر خیلی بزرگ است و مانع نمایشگر لمسی می شود. به این ترتیب مسافر حتی نمی تواند تنظیمات کنترل هوا را ببیند.
وقتی صحبت از انسداد میشود، نمیتوان به دو صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در هر طرف دسته ابزار اشاره کرد. فرمان مانع می شود و شما باید به چپ یا راست خم شوید تا ببینید چه چیزی روی صفحه است.
و در آخر، به نظر می رسد که درها کمی خیلی کند حرکت می کنند. شما نمی توانید با فشار دادن به آنها سرعت فرآیند را افزایش دهید زیرا مکانیسم ها مقاومت می کنند. رک بگویم کمی آزاردهنده است.
کدام نسخه را بگیریم؟
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Cyberster در دو تریم – Trophy و GT عرضه می شود. قیمت Trophy از 64000 یورو شروع می شود و نسخه تک موتوره با RWD است، در حالی که GT یک AWD با دو موتور است. تفاوت اصلی بین این دو به وضوح عملکرد است.
GT بسیار سریعتر است، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت تنها در 3.2 ثانیه و 503 اسب بخار قدرت دارد. همچنین گزینه های صندلی اضافی و چرخ های 20 اینچی را ارائه می دهد.
MG فقط 5000 یورو بیشتر برای GT میخواهد و فکر میکنیم این راه حل است. مطمئناً برد کمتری دارید، اما اگر Cyberster را در نظر می گیرید، احتمالاً عملی بودن در صدر لیست اولویت های شما نیست.
منبع:arenaev