برخی از خودروسازان به دلیل اینکه خودروهای برقی خود را تقریباً شبیه به حبابها جلوه میدهند، در کارایی آیرودینامیکی بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفتهاند. ما همه به تو نگاه می کنیم، مرسدس. هرچه شکل لغزنده تر باشد، EV مسافت بیشتری را می تواند طی کند. با این حال، ولوو فکر میکند باید محدودیتی برای توجه به ضریب درگ هنگام مهندسی یک مدل جدید وجود داشته باشد.
فلوریان موکن هاوپت، مدیر ارشد طراحی بیرونی ولوو، در صحبت با مجله استرالیایی Drive، گفت که ولووهای آینده از آیرودینامیک بهبود یافته سود خواهند برد، اما هشدار داد که تمرکز در درجه اول بر روی کارایی هوا در نهایت به استایل و همچنین عملی بودن آسیب می رساند.
Mockenhaupt میگوید ولوو به دنبال شیکتر کردن خودروهایش است و در عین حال زبان طراحی را در خط تولید منسجم نگه میدارد. مدلهای نسل بعدی منطقاً مدرنتر به نظر میرسند، اما کاملاً از خودروهای کنونی فاصله نمیگیرند، زیرا او معتقد است افرادی که در بخش لوکس خرید میکنند ثبات را ترجیح میدهند. او استدلال می کند که این یک داستان متفاوت در میان خودروسازان جریان اصلی است زیرا برخی از برندها خودروهایی دارند که در حالی که در نمایشگاه کنار یکدیگر نشسته اند، کاملاً متفاوت به نظر می رسند.
Mockenhaupt متعهد می شود که ولوو از پذیرش استراتژی “سوسیس یکسان، طول متفاوت” اجتناب کند. برخی از رقبای آلمانی هنوز در سال 2024 از آن استفاده می کنند. یک مدل در خط تولید این شرکت وجود دارد که کاملاً شبیه بقیه نیست، در درجه اول به این دلیل که در واقع یک ولوو نیست. بله، EM90، یک مینی ون بازسازیشده که با نام Zeekr 009 شروع به کار کرد. با این حال، تأثیر آن بر تصویر کلی ولوو محدود است، زیرا این خودروی شیک خانوادگی فقط در چین فروخته میشود.
منبع:motor1